Koolipäeva alguse küsimustiku kokkuvõte

Koolipäeva alguse küsimustiku kokkuvõte

Koolipäeva alguse temaatika on mitmel viimasel aastal olnud rohkemal või vähemal määral päevakorras nii ministeeriumi, linna kui kooli tasandil. Selleks, et saada sisendit 2025/26 õppeaasta jaoks, toimus 16.-25. maini Stuudiumis küsitlus lastevanemate (perede) seas. 

Kokkuvõtvalt on küsitluse järgi on 60%-l peredel võimalik korraldada oma päevakava selliselt, et laps saab kooli tulla hiljem. 30% oli selliseid peresid, kes erinevatel põhjustel lapse koolituleku aega muuta ei saa. Nende perede laste jaoks jääb koolipäev senisega võrreldes sama pikaks, sest koolipäeva lõpp hilisemaks ei lähe. Hommikul on koolimaja avatud enne kaheksat, võimalus on süüa hommikuputru ja valmistuda koolipäevaks. Hommikutesse koondame ka konsultatsioonid ja järelevastamise.

Küsimused

Küsimustik koosnes kahest küsimusest. Esimeses küsimuses sai teha ühe valiku ette antud valikute vahel. Teisele küsimusele vastamine oli vabatahtlik.

  1. Kell 9 tundide algus (ilma et päeva lõpp pikeneks):
  • sobib meie perele;
  • ei sobi meie perele;
  • on teema, kus meil kindlat seisukohta ei ole.
  1. Meie pere suurim murekoht või hirm seoses hilisema tundide algusega.

Tulemused

Kokku vastas küsimustikule 273 vanemat (peret). Arvestades õpilaste arvu koolis (717 õpilast) ja seda, et paljudest peredest käib koolis rohkem kui üks laps, saab väita, et esindatud on kolmandiku kuni poolte kooliga seotud perede arvamus.

Vastused 1. küsimusele.

Vastused 2. küsimusele (Meie pere suurim murekoht või hirm seoses hilisema tundide algusega.). Võimalust oma seisukoha täpsustamiseks ja kommenteerimiseks kasutasid ca pooled vastanud. 

Grupeerituna saab välja tuua järgmised omavahel mahult võrreldavad teemaplokid:

  • Kinnitati, et hirme või muresid selle teemaga seoses ei ole.
  • Peeti oluliseks, et kodutööde maht ei kasvaks, et koolipäev ei pikeneks ning huvitegevusega saaks alustada nii nagu praegu.
  • Väljendati muret seoses laste kooli jõudmisega, mis on praegu valdavalt ühildatud vanema kell 8 algava tööpäevaga.
  • Väljendati muret, et hilisem tundide algus ei tähenda lapse jaoks pere elukorraldusest tulenevalt hilisemat ärkamist ning tekib täitmata auk enne tundide algust.
  • Lapse iseseisev kooli tulek on kas välistatud (elukoha tõttu) või keeruline (ilm, usaldus, ühistransport).
  • Kiideti või laideti plaani hiljem tundidega alustada.

Taavi Karu

koolijuht