Õppereis Ida-Virumaale

Autorid on 6.b klassi õpilased

30. mail toimus 6.a ja 6.b klassi ühine aastalõpu õppereis Ida-Virumaale. Meie päev algas kell 7.30. Ilm oli pikaks reisipäevaks nagu tellitud: paistis päike ja oli suviselt soe. Oma õppereisi käigus saime teadmisi loodusõpetusest, ajaloost, põlevkivi kaevandamisest  ja geograafiast.

Meie reisikava oli järgmine:

1. Toila-Oru park. Pühajõe orus asuv park rajati Peterburi kaupmehe G. Jelissejevi suvelossi ümber. Alates 1935. aastast olid Oru loss ja park Eesti Vabariigi presidendi K. Pätsi suveresidentsiks. Tänapäevane Oru park on ainulaadne oma maastiku mitmekesisuse ja puude-põõsaste liigirohkuse poolest. Uudistasime ka pargi territooriumile jäävat Hõbeallika koobast, kus jõime noorendavat allikavett.
  2. Retk Saka matkarajal. Matkasime Saka mõisa ümbruses, Saka klindi rusukaldel asuvas laialehises metsas, kambriumi liivakivi terrassil, nägime sinisavilasundeid ning Kivisilla juga.
  3. Saka-Ontika -Toila pankrannik on Balti klindi kõige kõrgem ja pikem katkematu osa. Tegime peatuse ka suursuguse Valaste joa juures.
  4. Põlevkivi kaevandamine on oluliselt muutnud Ida-Virumaa loodust. Aher­ainepuistangud ja poolkoksimäed ilmestavad “mägedena” Ida-Virumaa maastikupilti. Külastasime ka Kohtla kaevanduspark-muuseumi, kus toimus allmaa-ekskursiooni käigus väga põnev jalutuskäik 7-8 m sügavusel maa all.

Mis meile reisipäevast eriti meelde jäi:

• Läbisime oma teekonnal viit maakonda: Võrumaa, Põlvamaa, Tartumaa, Jõgevamaa; Ida-Virumaa.
  • Ida-Virumaa naabrid on Jõgevamaa, Venemaa ja Lääne-Virumaa.
  • Ida-Virumaa on Eesti suurim kalatööstuse piirkond.
  • Oru loss, mis hävis II maailmasõja ajal,  oli omal ajal väga uhke ehitis, kust ei puudunud ka soojendussüsteemiga kasvuhooned. Nii oli ka talvisel ajal võimalik maasikaid saada.
  • Oru pargis oli mitmeid põnevaid puuliike.  Nägime kolme ladvaga kuusepuud, sõime vitamiinirohkeid jänesekapsaid ning saime teada, et võilillejuurtest saab teha kohvi.
  • Sõitsime mööda Soome lahe äärset järsku pankrannikut, mille kõrgeim koht on 52 m merepinnast.
  • Valaste juga on Eesti kõrgeim juga.
  • Jalutasime mere ääres, korjasime merevees siledaks lihvitud kive, nägime sinisavi ning uudistasime põnevaid fossiilidega kivistisi.
  • Kõndisime mererannalt kaldale üles väga järsust 99-astmelisest trepist.
  • Ronisime mererannal ühte torni, mille tipust avanes lõpmatult ilus vaade avamerele.
  • Kaevanduses saime teda, kuidas kaevandatakse põlevkivi, millest toodetakse elektrit.
  • Kaevanduses saime  panna selga kaevurikuue ning pähe kiivri ning sõita rongiga.
  • Saime käega põlevkivi katsuda ning nägime, kuidas masinad töötasid.
  • Ida-Virumaa loodus ja maastik on Lõuna-Eesti omast erinev, kuid väga kütkestav.

Viimased uudised

Töökuulutus

Võru Kreutzwaldi Kool Otsib uueks õppeaastaks: vene keele õpetajat; muusikaõpetajat; eesti keele ja kirjanduse õpetajat (osaline koormus); klassiõpetajat (ajutiselt äraoleva...

KiVa õpilasküsitlus 15.04-17.05

Head lapsevanemad! Peagi on algamas igakevadine KiVa õpilasküsitlus. Õpilasküsitlus on avatud 15. aprillist 17. maini 2024. Vastama on oodatud kõik 1.-9. klassi...